İlhan Taşcı açıkladı: İşte RTÜK’ün tarafsızlık karnesi

RTÜK’ün CHP kontenjanından seçilen üyesi İlhan Taşcı, toplumsal medya hesabında “‘Tarafsızlık’ timsali Ebubekir Şahin. Söylediklerin kulağa beğenilen geliyor da dediklerinin RTÜK’ün resmi kayıtlarıyla uyuşmadığını sen de çok uygun biliyorsun. RTÜK Lideri Ebubekir Şahin’in ‘televizyon kanalları ortasında ayrım yapmıyoruz’ dediği tablo bu” notuyla 1 Ocak-15 Eylül 2022 tarihleri ortasında TV kanallarına verilen cezaları paylaştı.

RTÜK’ÜN TARAFSIZLIK KARNESİ

Taşcı’nın “RTÜK’ün Tarafsızlık Karnesi” başlığıyla paylaştığı bilgilerde; Halk TV’ye 14, Tele1’e 11, KRT’ye 5, Fox TV’ye 4, Flash Haber’e 4 olmak üzere toplamda 11,5 milyon TL meblağında 38 cezanın kesildiği; TGRT Haber’e 1, Beyaz TV’ye 1, ATV’ye 1 olmak üzere 1,5 milyon TL meblağında yalnızca 3 ceza verildiği görüldü. A Haber, Ülke TV, Kanal 7, TV-Net televizyon kanallarına ise 9 aylık süreç içerisinde hiç ceza kesilmedi.

Taşcı, “RTÜK Lideri Ebu Bekir Şahin uzun uzun ne kadar tarafsız, kanallar ortasında nasıl ayrım yapmadığını anlatıyor söyledikleri herhalde kendi kulağına güzel geliyor lakin yönettiği RTÜK’ün kayıtları lideri doğrulamıyor. Dokuz ayda iktidara yakın kanallara sırf üç ceza verilirken iktidarı eleştiren, sorgulayan yayıncılara 38 ceza verilmiş olması bile ayrımı gözler önüne seriyor. Hem de yoruma yer bırakmayacak biçimde. Şayet RTÜK Lideri bu tablo palavra diyorsa çıksın doğrusunu açıklasın, bu bilgilerin tamamını Üst Heyet kayıtlarından çıkarttım” dedi.

Taşcı, RTÜK Lideri Ebubekir Şahin’i “O o denli bir vahim tablo ki Ebubekir Şahin’in söyledikleriyle kurumun resmi kayıt kayıtları örtüşmüyor ve iktidarı eleştiren kanallara verilen cezalar, iktidar övenleri oranla on katsa bu ayrımcılık değil de nedir, güzel ki ayrımcılık yapmıyor bütün yayıncılara eşit uzaklıkta duruyor” kelamlarıyla eleştirdi.